Search This Blog

3.11.11

Interview to the consultant Marco Capellini about sustainable living and design

How would you define the concepts of urban contemporary living in Italy?
The search for a state of wellness and balance which can combine the economic aspect with social life: find your own balance of economic well-being characterized by comfort in their own home.

What the future of contemporary living is going to be in Italy? Emerging trends?
The future of contemporary living is to search for wellness, family values, social life. Compared to the past, characterized by individualism, today we are rediscovering the values: contemporary living also reflects this change through a search of well-being of a higher quality of life, a rediscovery of the values​​. The house reflects the personal choices: essentiality, total customization, higher quality products in terms of social and environmental impact. The house is reaffirmed as "domestic nest".

Watch the interview about sustainable design to Marco Capellini
www.capcon.it
www.matrec.it

Come definisce il concetto di abitare contemporaneo in Italia?
La ricerca di una situazione di benessere e di equilibrio che possa coniugare l’aspetto economico con quello della vita sociale : ricercare un proprio equilibrio di benessere caratterizzato da disponibilità economica e soddisfazione di interessi all’interno della propria casa.

Qual è il futuro del contemporary living in Italia? Quali sono i trend emergenti?
Il futuro del contemporary living è verso la ricerca del benessere e della famiglia, del vivere sociale. Rispetto al passato, caratterizzato dall’individualismo sfrenato, oggi stiamo riscoprendo i valori della famiglia, del vivere sociale: anche il contemporary living riflette questo cambiamento attraverso una ricerca del benessere, di una più elevata qualità di vita, di una riscoperta dei valori. L’abitare riflette le scelte più personali: essenzialità, totale personalizzazione, una maggiore qualità dei prodotti in termini sociali e ambientali. La casa si riafferma come « "nido domestico".


Guarda l'intervista a Marco Capellini sul design dostenibile
www.capcon.it
www.matrec.it

No comments:

Post a Comment