Search This Blog

21.9.10

Event: The B.E.S.T. Capsule Collection!


Cittadellarte fashion - Bio-Ethical Sustainable Trend is a workshop dedicated to the development of a fashion item on the principles of sustainability. It is a platform for manufacturers of fabrics and yarns, designer of buyers, institutions responsible for social transformation in the fashion world; an archive of materials, but also a showroom of the same charge and finished products; a promotional platform for fairs and international events, is a place of training and information for decision makers and designers of fashion companies.
The "capsule collection" will be launched today in Biella during an event at Cittadellarte - Pistoletto Foundation. Composed of unisex pieces, the capsule collection consists of 10-12 pieces drawn from the pool of designers selected by Cittadellarte under Fashion supervision of Michelangelo Pistoletto and Franca Sozzani and fabrics made with the platform of companies involved in the project.
http://www.cittadellarte.it/

Cittadellarte fashion - Bio Ethical Sustainable Trend è un’officina operativa dedicata allo sviluppo di una moda articolata sui principi della sostenibilità, che fa agire e interagire la creatività con tutti gli stakeholder del mondo della moda sostenibile e su più livelli (dal design alla produzione, dalla distribuzione alla comunicazione). E' una piattaforma di aziende produttrici di tessuti e filati, di stilisti, di buyer, di istituzioni per una trasformazione sociale responsabile nel mondo della moda; un archivio di materiali, ma anche uno showroom degli stessi e di prodotti finiti responsabili; una piattaforma promozionale per fiere ed eventi internazionali, un luogo di formazione e informazione per stilisti e decision makers delle aziende del fashion.
Oggi a Biella durante un'evento a Cittadellarte – Fondazione Pistoletto verrà presentata la “Capsule Collection”, una collezione di capi di abbigliamento da donna con alcuni pezzi unisex composta da 10-12 pezzi disegnati dal pool di stilisti selezionati da Cittadellarte Fashion sotto la supervisione di Michelangelo Pistoletto e Franca Sozzani e realizzata con i tessuti della piattaforma di aziende aderenti al progetto.

No comments:

Post a Comment