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15.2.11

Events: L'Oréal Cosmetique Active_bloggers week-end


That of February 12-13 for many Italian bloggers who write about cosmetics has been a relaxing and interesting week-end thanks to L'Oréal Cosmetique Active division: we talked about of some hot topics such as prevention of skin aging, environmental sustainability, the revolution of retail formats. For example did you know that the pharmacy channel in the last three years has been performing better than all other channels? (pharmacy: +3.7% 2010vs2009; mass market: -2.2% 2010vs2009, perfumery: +0.7% 2010vs2009; coiffeur: +0,1% 2010vs2009)*. The pharmacy - even for natural and organic products - is becoming the main point of sale for health-conscious consumers who care about environmental protection as well.
For those of you who share with me the strong interest in cosmetics here are some interesting blogs and sites:
thinkprettyplease.blogspot.com
www.roseinthewind.com
www.makeupworld.it amelieinbeauty.blogspot.com
* Sources: IRI for mass market and coiffeur, IMS for pharmacy, NPD for perfumery


Quello del 12-13 febbraio per molte bloggers italiane che si occupano di cosmesi è stato un w-e all'insegna del relax e dell'approfondimento grazie alla divisione Cosmetique Active L'Oréal. Abbiamo parlato di alcuni temi caldi come la prevenzione dell'invecchiamento della pelle, la sostenibilità ambientale, la rivoluzione dei format distributivi. Ad esempio sapevate che il canale farmacia negli ultimi 3 anni ha performato meglio di tutti gli altri canali? (farmacia: +3,7% 2010vs2009; mass market: -2,2% 2010 vs 2009; profumeria: +0,7% 2010 vs 2009; coiffeur: +o,1% 2010 vs 2009)*. Insomma la farmacia - anche per i prodotti bio e naturali - sta diventando il punto vendita "di fiducia" per consumatori attenti alla propria salute e alla tutela dell'ambiente.
Per chi condivide con me un particolare interesse per la cosmesi e vuole saperne di più ecco qualche suggerimento:
thinkprettyplease.blogspot.com
www.roseinthewind.com
www.makeupworld.it amelieinbeauty.blogspot.com
*Fonti: IRI per mass market e coiffeur, IMS per farmacia, NPD per profumeria

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